Advies

Workshop Fedecom, februari 2020

[object Object]
Mission Matters
March 24, 2020

Tony Koeleman: “We raakten in gesprek met de directeur van Fedecom, die ons vroeg om de Mulder-Mazda dealer-case uit te leggen aan zijn achterban, bijvoorbeeld in de vorm van een workshop tijdens de jaarlijkse ledenvergadering. Die case gaat over de nieuwe rol die een traditionele autodealer speelt in de keten, waarbij gebruikt gemaakt wordt van digitale transformatie.

Zaken als Customer Engagement, Customer Journey en dergelijke, zijn relatief nieuwe begrippen in de agro industrie-sector, een branche die met name op technische productinnovatie is gericht. De wereld is veranderd en Fedecom vraagt specialisten met een track record, zoals Mission Matters, om de leden op de hoogte te brengen van nieuwe digitale ontwikkelingen en inzicht te geven in mogelijkheden om zo hun kansen te omarmen en hun marktpositie te verstevigen.”

Introductie e-marketing

“Samen met strategisch designbureau Commandos gaven we een workshop voor de jaarvergadering 2020 ‘Bouwen aan vertrouwen’. Directeur en Creative Business Strategist Sjoerd Schipaanboord presenteerde het e-marketing verhaal aan zo’n 100 aanwezigen. Heel eenvoudig en in klare taal: wat is het en wat kun je er mee? Een openbaring voor bijna alle toehoorders, die al snel de kansen van deze optie inzagen.

Sjoerd nam de zaal mee in het verhaal van Mulder-Mazda, een Mazdadealer die met kleine stapjes grote resultaten behaalt. Het project verloopt- sinds 2017 – volgens het principe van Scrum, waarbij elke stap zichzelf terugverdient.

Na de presentatie van Sjoerd werd door Angelique Schrama aan het publiek de vraag gesteld: ‘Durf jij je echte organisatieprobleem op te schrijven? Waar lig je wakker van?’ Hier gingen de deelnemers mee aan de slag. Wat volgde was een gezamenlijke branche-brede probleemanalyse. Strategische e-marketing start altijd met urgentie, en is geen ‘nice-to-have’ wat je bij de afdeling communicatie neerlegt. Bijzonder leuk om de aanwezige directieleden bewust te maken.”

Ervaring delen

“Tijdens de workshopsessie deelden de deelnemers hun problemen en ervaringen in rondetafelgesprekken en werd er gebruik gemaakt van de kennis en kunde die aan tafel zat. Een mini-intervisie in bedrijf.

Het was mooi om te zien dat ook tijdens deze intervisie de deelnemers met elkaar deelden waar ze mee omhoog zitten. We voelde de onderlinge verbinding aan de tafels. Hoe je digitale transitie in de sector kunt inzetten, daar is nu een beginnetje mee gemaakt. Deze bijeenkomst is een goed voorbeeld van een co-creatie tussen de partners Mission Matters en Commandos.

Meer informatie en contact

Dit artikel is een onderdeel van de Minds that Matter 2/2020. Wil je onze periodieke nieuwsbrief ontvangen? Schrijf je dan in via de knop linksboven op deze pagina.

Ook interessant

Advies
De essentie van het directieprogramma: “Zorg dat je geest leeg is, als je echt wilt veranderen.”
Advies
Scrum/Agile werken is niet ideaal
Advies
Wat is een VUCA wereld?