Communicatie in Bedrijf
Beter samenwerken door effectief communiceren
- Home
- |
- Ontwikkeling
- |
- Leiderschap in communicatie
01 COMMUNICATIE IN BEDRIJF
Samenwerken in een team start met helder communiceren
Iedereen kent ze wel: de complimentenjunk die steeds bevestiging zoekt, de doordrammende majoor, de besluiteloze collega, of de denker die alles via e-mail wil regelen. Dan zijn er nog de idealist, die overal kansen ziet, en de criticus, die overal sceptisch over is.
Herken je deze types in je team? Of misschien jezelf?
Effectieve samenwerking begint met begrijpen hoe jij communiceert én hoe je anderen bereikt. Bij Mission Matters helpen we teams in technische en ICT-organisaties om communicatie en samenwerking te verbeteren. Door inzicht te krijgen in jezelf, elkaar en de teamdynamiek.
Onze aanpak is praktisch en gericht op duurzame verandering.
02 RESULTAAT
Eerst jezelf begrijpen en dan begrepen worden
Professionals met zelfkennis, weten hun communicatiestijl en maken meer impact. Ze begrijpen hun talent en durven hulp te vragen waar nodig. Spannende gesprekken? Die voeren ze met respect en duidelijkheid. Dit zorgt voor minder misverstanden, meer vertrouwen en betere resultaten.
Met onze begeleiding leren deelnemers:
- Zichzelf en hun voorkeuren beter begrijpen.
- Effectief omgaan met weerstand en teamverschillen.
- Vanuit respect samenwerken, zelfs in uitdagende situaties.
Dit is wat wij noemen: leiderschap in communicatie. Je neemt de regie over hoe je communiceert
Wat levert het de organisatie op?
In het team is meer vertrouwen en ontstaan minder conflicten. Heldere communicatie heeft een betere samenwerking tot gevolg en dat komt de prestaties ten goeden. In een gezonde werksfeer kan iedereen zich optimaal ontwikkelen.
Je bouwt aan een werkomgeving waar iedereen zich gehoord en gezien voelt.
03 ONZE MANIER VAN WERKEN
Met het programma ‘Leiderschap in communicatie’ begeleiden we jouw team enkele maanden in de praktijk. Samen verbeteren we communicatie en samenwerking, met als basis persoonlijke ontwikkeling en systemisch werken.
Stap voor stap werken we aan verandering:
- Intake en analyse: We starten met een grondige diagnose: gesprekken met de opdrachtgever en leidinggevenden, en observaties tijdens teamvergaderingen.
- Zelfinzicht (met MBTI of DISC) : Iedere deelnemer vult de vragenlijst in, een krachtig instrument voor meer inzicht in persoonlijke voorkeuren en communicatie.
- Training en reflectie: We organiseren enkele interactieve kennissessies en gebruiken hiervoor praktijksituaties binnen het team.
- Teamintervisie: Enkele sessies waarin het team leert van elkaars ervaringen en oplossingen vindt voor samenwerkingsuitdagingen intern of in de buitenwereld.
- Optionele verdieping: Denk hierbij aan individuele coaching of aanvullende trainingen zoals feedback geven, timemanagement, procesverbetering, affectief contact, mentorschap.
Benieuwd wat wij voor jouw team kunnen betekenen? Plan een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Samen bespreken we hoe we jouw team naar een hoger niveau tillen.
Waarom kiezen voor Mission Matters?
Bij Mission Matters geloven we dat echte verandering begint bij zelfinzicht. Onze systemische aanpak helpt niet alleen om individuen sterker te maken, maar ook om teams te verbinden en beter samen te werken. We richten ons op praktische verbeteringen die direct effect hebben op de dagelijkse samenwerking.
Ik ben Angelique Schrama, oprichter van Mission Matters. Met meer dan 25 jaar ervaring in leiderschap en coaching help ik professionals en teams om effectiever samen te werken. Onze aanpak is no-nonsense, maar altijd met oog voor verbinding en persoonlijke groei.